Pagina's

maandag 11 april 2016

Feest voor Amélie



Geen feest zonder versiering! De lightbox en letterbanner werden aangepast aan de gelegenheid. Voor de letterbanner gebruikte ik de letters uit de pastelset en de symbooltjes en het cijfer uit de gouden aanvullingsset.

Ik ben helemaal weg van de rainbow-and-unicorn feestartikelen van MeriMeri: slingers, feesthoedjes, bordjes, bekers, servietten, cupcakesetjes, caketoppers enz... Je vindt ze, net als de lightbox en letterbanner, bij Fée des Fleurs





Er werd daags voordien tot een gat in de nacht gebakken...


1 - De ricottacake met bosbessen is een recept uit Paulines keuken. (Met dank aan Celine voor de tip!)

2 - De bladerdeegkoekjes met bosbessenconfituur zijn heel gemakkelijk om te maken. Ideaal om met kinderen te maken.
Steek met een koekjesvorm 24 vormpjes uit een vel kant-en-klaar bladerdeeg. 
Leg in het midden van 12 van de deeglapjes wat confituur. 
Dek af met een tweede deeglapje en druk de randen aan met een vork. 
Klop het ei los en bestrijk er de bovenkant van de koekjes mee. 
Bestrooi met wat suiker. 
Bak de koekjes in 10 à 12 minuten goudbruin in een voorverwarmde oven van 180°
(Naar: Libelle Lekker)

3 - De yoghurtcitroencake met aardbeiencoulis is er eentje die ik bij elke gelegenheid maak.

4 - De aardbeientiramisu is een fris alternatief voor de klassieke tiramisu.

5 - De cupcakes maakte ik met een simpele Dr.Oetker cupcakemix. Bij de helft van de cupcakes voegde ik stukjes appel toe. Ik gebruikte de cupcakeset van Meri Meri om de cakejes te versieren en printte ook enkele foto's van Amélie af die ik op een stokje kleefde.


6 - Deze amandelbiscuit met mascarponevulling was een succes!


Nodig: 
Voor de biscuit:
8 eieren, 350 g suiker, 300 g zelfrijzende bloem, 220 g amandelpoeder, 200 g gesmolten boter,
zeste van 2 sinaasappels
Voor de mascarponevulling:
100 g zachte boter, 200 g poedersuiker, 500 g mascarpone, 1 koffielepel vanille-extract

Doen:
Verwarm de oven voor op 160°C. 
Mix de eieren met de suiker en de sinaasappelschil zo'n 15 minuten tot het mengsel dik en luchtig is en driemaal het oorspronkelijke volume heeft. 
Zeef de bloem en spatel ze voorzichtig door het mengsel. 
Spatel er ook het amandelpoeder en de gesmolten boter door. 
Doe het beslag in een beboterde springvorm. 
Bak 50 minuten in de oven. Controleer met een prikker of de cake gaar is. 
Laat de cake afkoelen.
Snij de cake horizontaal in drie delen. 
Meng voor de vulling de mascarpone met de zachte boter, de poedersuiker en het vanille-extract. 
Bestrijk de onderste laag van de cake met de vulling, leg er de tweede laag op en bestrijk ook met de vulling. Idem voor de bovenste laag.

(Naar: Libelle Lekker)



7 - De citroencrème met frambozen komt uit het Weight Watchers kookboek 'Gezond Gezin'. Je kunt het recept hier ook raadplegen.




Mét Liesje-kroon!


9 opmerkingen:

  1. Ik save deze post met het aankomende lentefeest van mijn oudste in het achterhoofd. Die eenhoornbanner! Die uitgeknipte hoofdjes als versiering! Dat lekkere gebak (of althans lekker ogend ;-))! Die kleuren! Love, love, love. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!! Echt ongelooflijk!! Ik min het ook, ben zelf ook zot op feestjes decoreren (kan je zien ergens begin december en half januari op m'n blogje: http://lilliepawillie.wordpress.com) dus doe alweer wat inspiratie op! Alleen nog zo'n baktalent worden als jij, want amai, dat is wel de moeite! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoelde ik Pin het ook, maar allez, ik min het ook wel een beetje,als in 'beminnen' :-)

      Verwijderen
    2. haha, ik dacht al zoiets! Wat een fijne blog van jou. Je glitter -en goudfeest zag er inderdaad top uit! :-D

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. De taart was overheerlijk. Een bommetje, dat wel, maar dat mag eens hé.

      Verwijderen
  4. inspirerend die foto's :-) pinnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.