Pagina's

donderdag 31 maart 2016

Ovenwanten met sterallures

In de categorie 'Misschien niet zo heel erg nuttige doehetzelfprojecten', vandaag: deze opgesmukte ovenwanten. De originele wanten hadden een roze boord en ik heb ze gewoon vervangen door een gouden biesje. Een beetje glamour in de keuken, waarom ook niet?



Hoe ging ik te werk?

Ik haalde de roze rand eraf met een tornmesje.


Ovenwanten zijn gewatteerd, daardoor is een gewone biaisband niet breed genoeg om er mooi over te plooien. Je kunt het natuurlijk proberen, maar ik denk dat het dan wat prutsen wordt. Waarom moeilijk als het ook gemakkelijk kan? Daarom naaide ik -zoals je hieronder kan zien - twee biaislinten overlangs aaneen. Als je het openvouwt, krijg je dus een biaisband die dubbel zo breed is.


Daarna speldde ik de gouden biais vast op de ovenwant en naaide rondom vast. Biaisband kun je op twee manieren vastnaaien. Ik doe het meestal altijd zoals het bij Leven met Liv wordt getoond. Maar deze keer deed ik het zoals Lotte Handgemaakt het zo schoon uitlegt.

En nu hangen ze dus glamoureus te bengelen aan ons pegboard in de keuken.


Stefanie

ovenwanten: Hema
gouden biais: Veritas
pegboard: Block Design, bij PSIkhouvanjou

3 opmerkingen:

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.