Pagina's

woensdag 23 maart 2016

Er zit meer in een rompertje dan je denkt


Toen ik onlangs in de Hema was en uit gewoonte rechtstreeks op hun veel te schattige rompertjes af liep, drong het ineens tot me door dat Amélie die nu jammer genoeg niet meer van doen heeft. Spijtig, want ze hadden er wel nog in haar maat. En toen bedacht ik dat ik er gewoon een hemdje/T-shirtje van kon maken. 


De schaar erin, zigzaggen, omzomen en voilà.


En met de restjes die ik eraf knipte, maakte ik nog twee simpele strikjes en een slabbetje voor Amélie haar pop. Het ene strikje schoof ik op een diadeem, het andere kleefde ik vast op een haarspeldje.




Voor de strikjes:



Voor het slabbetje:
-Knip twee gelijkbenige driehoeken uit je tricotstof. De grootte is afhankelijk van de grootte van de pop. Baseer je voor de basis van de driehoek op de omtrek van de nek van de pop. Reken enkele cm's extra. Ik knipte het uit de twee broekstukjes van de rompers en volgde voor de vorm bij het knippen gewoon de rand. Vandaar de afgeronde vorm van de slab.
-Naai ze met de mooie kanten vast op elkaar. Laat een keergaatje open.
-Keer om. Naai het keergat dicht.
-Bevestig aan de uiteinden kamsnaps of velcro.

Groetjes,
Stefanie

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Ik heb ook wel eens een longsleeve romper afgeknipt omdat de knopjes stuk waren en verder gebruikt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en als ze hier uit gegroeid is, kan je er nog een tule rokje aan maken en geraak je weer een jaartje verder. maar ik kan veel zeggen, altijd willen doen, maar nooit van gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.