Pagina's

donderdag 20 augustus 2015

Lego-chocolaatjes

De Kindersurprises zijn hier in huis erg populair, maar de chocolade wordt eigenlijk zelden opgegeten. Zonde om weg te gooien, dus dacht ik dat het wel eens leuk zou zijn om ze te smelten in onze ijsblokjesvorm van Lego. Met discobolletjes!


In de rondjes deed ik eerst wat bolletjes.


Daarna heb ik de chocolade (opgespaard van 6 surprise-eitjes, maar je kunt natuurlijk ook andere chocolade smelten) in een kommetje in de microgolfoven gesmolten en in de ijsblokvormer gegoten. Dan nog een laagje discobolletjes en even de diepvries in. En klaar!


Lijkt me ook wel leuk als verjaardags-traktatie!

Smakelijk!
Stefanie

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Direct gepind voor onze legofan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier ook een grote Legofan! Momenteel is hij volledig in de ban van Lego Jurassic Park...

      Verwijderen
  2. Zalig! Zou ik al kunnen gebruiken tijdens de eerste schoolweek. We hebben als thema "bouwen aan een tof schooljaar" en ik ben voor mijn klas het thema in lego aan doortrekken. Lego-naamkaartjes enz.
    P.s. waar haal je zo een lego-vorm? Grtjs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo tof!!! Wij vonden ze in de Lego Store, maar je mag 'm natuurlijk ook van mij gebruiken, hé! Ik heb ook nog een versie met legomannetjes. We spreken toch nog wel eens af hé voor de eerste september? ;-)

      Verwijderen
    2. Heel graag! (zowel voor de vormpjes als voor het afspreken ;)
      Volgende maandag heb ik bezoek. Dinsdag naar school en woensdag gaat Leonie half dagje naar crèche. Maar donderdag zou ideaal zijn. Past het voor jou? Anders vrees ik dat mijn drukke agenda geen gaatje meer vrij heeft. ;)

      Verwijderen
    3. Klinkt prima! We sturen nog een sms'je hé! Spannend, Leonie voor het eerst naar de crèche!

      Verwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.