Pagina's

dinsdag 11 augustus 2015

Frustrerend fietszitje

Eens je de naaimicrobe te pakken hebt, zie je in alles een mogelijk naaiproject. Dus bij de aankoop van Amélie haar fietsstoeltje zat ik in mijn eigen zelf al te bedenken dat het zitkussentje zonder twijfel een make-over nodig had. Mocht ik een goed georganiseerde vrouw zijn - zoals Kyoko - dan had ik dat natuurlijk meteen aan één van m'n 25 to do-lijstjes toegevoegd. Maar dat ben ik jammer genoeg niet. Dus bleef het grote fietszitje-make-over-plan meer dan een jaar lang rond zweven tussen al de rest van mijn 'o zo fantastische' en wereldverbeterende ideeën in mijn chaotisch brein, vol ongeduld wachtend om er plots, op een ongepland moment, uitgepikt te worden. Gisterenavond was het zo ver.

 
M'n geduld was jammer genoeg niet van de partij. Er werd gevloekt. Veel gevloekt. En er werd geprutst. Veel geprutst. Van ver valt het mee. Van dicht is het niet om over naar huis te schrijven.
Ik had na al m'n gefoefel geen zin meer in finishing touches. De gaatjes waar de riemen door moeten zijn bijvoorbeeld niet verstevigd. Benieuwd hoe lang het zal duren voor het gaat scheuren. De twee plooien in de zitting ogen allesbehalve professioneel. Van het stikwerk op de biaisband gaan we helemaal zwijgen. Maar m'n dochter mag niet klagen. Haar schattige prinsessenpoep zal zacht zitten. En m'n naaimachine overleefde wonderwel alle frustraties.

 
Stof: tafelzeil van Kitsch Kitchen
Biais: Veritas
Zitje: Hamax Siësta van Decathlon

Toedeloe!
Stefanie

2 opmerkingen:

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.