Pagina's

donderdag 16 juli 2015

"It's a trap!"

Het is hier altijd spannend, zo rond etenstijd. Hoe zullen mijn twee uiterst kritische culinaire recensenten deze keer reageren? Dat kan van verschillende factoren afhangen. Enkele voorbeelden:

*Hoe heeft mama deze keer de maaltijd aangekondigd? -Vroeg ze 'Komen jullie eten?', dan antwoord je natuurlijk: 'Nee.' Ze zou ondertussen nu wel beter moeten weten!
*Wat was ik aan het doen toen mama de maaltijd aankondigde? -Ik heb doorgaans wel belangrijker dingen te doen dan eten!
*Is het spaghetti? Nee? Dan moet ik het niet. -Neus opkrullen, een diepe zucht, een plotselinge aanval van levensbedreigende buikpijn... Haal alles uit de kast om te tonen dat je niet tevreden bent met de menukeuze.
*Welk bestek heeft ze klaar gelegd? -Oké, gisteren vond ik dat autovorkje wel leuk, maar daarom hoef ik dat vandaag toch niet leuk te vinden?!
*Welk bord heeft mijn lotgenoot? -Ik wil liever dàt bord.
*Welke beker heeft mijn lotgenoot? -Ik wil liever die beker.
*Ziet het er gezond uit? -Doen we niet aan mee. Punt.
*Een ongekend ingrediënt? -Ik maak vooraf duidelijk dat ik niet open sta voor nieuwe uitdagingen. Ze moet dan achteraf niet afkomen, ze was gewaarschuwd.
*Heeft ze me met haar moederlijke charmes dan toch overtuigd om er een hap van te nemen? -De strijd is nog niet verloren... Tijd rekken is de boodschap! Hé, wat voel ik daar? Moet ik nu toevallig wel niet keidringend naar het toilet zeker?!
*Dreigt ze met 'geen ijsje of snoep als je niet flink eet'? -Geen nood, met m'n mooie ogen en verleidelijke blik overtuig ik haar straks toch... En als dat niet helpt, dan wacht ik even tot ze het zo ontzettend druk heeft dat ze me er toch eentje geeft om er van af te zijn.

*Heeft mama hemel en aarde verzet om de maaltijd zo aantrekkelijk mogelijk te maken? -Laat je in geen geval vangen: 'It's a trap!' Een schattig vlaggenlijntje op een quiche maakt het nog altijd geen spaghetti bolognese!


Amélie liep er met haar ogen open in. Siebe duidelijk niet. Volgende keer beter?


Mij heeft het althans wel gesmaakt.
Gemaakt van: een bladerdeegbodem (Boni), 4 eieren, 100 ml magere melk, 100 ml light room (<7%), 1 paprika, enkele kerstomaatjes, 1 courgette, 2 plakjes ontvette ham, 100 gram gruyèrekaas, flink wat peper en pizzakruiden (vooral voor de heerlijke pizzageur). Een half uurtje in de oven op 200°.
Voor 11,75 punten mag je een kwart van de quiche naar binnen spelen.



En zo ziet zo'n quiche eruit als Amélietje het even onder handen neemt:

6 opmerkingen:

  1. Leuke placemats! Van waar zijn deze?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Leentje, ze zijn van Maisons du monde.
      Ik zocht ze even voor je op:
      http://www.maisonsdumonde.com/BE/nl/produits/fiche/e-grafiek-driehoekenmotief-tafelset-148309.htm
      Groetjes!

      Verwijderen
  2. Ha, zo grappig geschreven. En zooooooooo herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, dat kon ik zo geschreven hebben! Kieskeurige kinders hier ook een feit! Ze kwakken nu overal ketchup op tegenwoordig en dan eten ze wel behoorlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, inderdaad, ketchup is hier ook een favorietje. De wanhopige moeder in mezelf denkt dan: och ja, er zitten ook tomaten in!

      Verwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.