Pagina's

maandag 18 augustus 2014

Aftellen naar 1 september - kussenmatten voor in de eerste kleuterklas

Nog veertien keer slapen en dan terug naar de gezellige drukte van m'n eerste kleuterklas.
Deze vakantie maakte ik leuke kussenmatten voor in de klas. 
Ik zag ze al enkele keren op Pinterest passeren en ze leken mij ideaal voor in de leeshoek. Hier vond ik een mooie tutorial.
Echt moeilijk is het niet, je maakt eigenlijk 1 lange kussensloop die je telkens doorstikt op de breedte van een kussen. Kussens erin en klaar.
Ik beperkte me telkens tot 3 kussens, gezien mijn kleuters nog niet zo groot zijn.

 Het handige aan vriendinnen met kinderen is dat je ze af en toe eens kunt lenen om je creaties uit te testen.

Getest en goedgekeurd door Siebe.



Je kunt de hoes er af halen om te wassen. Niet onbelangrijk in een kleuterklas.


En je kunt er een zeteltje van maken als je de mat tegen de muur plooit.


Of je kunt het natuurlijk ook gewoon vol leggen met auto's.

Groetjes, Kyoko!

stof: onlinestoffen.nl
binnenkussens: IKEA

5 opmerkingen:

  1. Die kleutertjes van jou zijn gelukzakken! Mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk idee ... dat zal de klas direct opvrolijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, dat is een leuk idee! Zou het ook goed doen op de kinderkamers...

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.