Pagina's

zondag 20 juli 2014

Koffie/thee?

Twee jaar geleden liet ik het onderwijs even voor wat het was. Ik mocht ondertussen aan de slag in het bedrijf bij manlief. Vanaf september pik ik draad terug op als juf.
Als afscheidsgeschenkje gaf ik iedereen een persoonlijk kopje koffie/thee met hun initialen op. (Koffie zetten was er namelijk één van mijn taakjes...) Ik vulde het op met een zakje oploskoffie, een zakje thee, een melkje, een suikerklontje en een lekkere speculooskoek.


Ingepakt op 'oma's wijze' in een klein taartdoosje...


Werkwijze:
 -Ik kocht de kopjes bij Ikea en tekende de initialen er op met porseleinstift (AVA Papierwaren). Lees goed de gebruiksaanwijzing op de stiften. Bij sommige stiften moet je de kopjes bakken, bij andere volstaat het om ze x aantal uren te laten drogen.
-Voor de verpakking vond ik bij Ava Papierwaren kleine taartdoosjes. Ik sneed er met een mesje telkens een venstertje uit aan de bovenkant, zodat je het kopje ziet zitten. Maak het gat iets kleiner dan het kopje, anders valt ie er uit natuurlijk.
-Ik vulde het doosje eerst op met rood zijdepapier en een papieren taartonderlegger in 'oma-stijl'. Het kopje vulde ik met een suikertje, melkje, een zakje thee een zakje oploskoffie en een speculooskoek.
-Aan de buitenkant van het doosje kleefde ik als versiering nog een ovaalvormig taartonderleggertje.
-Dichtgebonden met een rood-witte koord.

Lijkt me ook leuk als kerstgeschenkje!

Meer leuke ideeën met porseleinstift en kopjes vind je op Pinterest, bv. hier. Ik gebruikte eerder al eens porseleinstift op borden en kommen.

Groetjes, Stefanie

6 opmerkingen:

  1. Dit is leuk gedaan zeg!Nu eerst vakantie en dan als juf terug aan de slag?Of moet je nog werk zoeken?Succes er mee in elk geval.Ik ga ook eens achter zo'n stift en als we in de Ikea komen binnenkort een deel tasjes en bordjes mee brengen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En wat een leuke blog ook van jou! Inderdaad nu eerst vakantie en in september terug voor de klas. Ik heb er zin in!

      Verwijderen
  2. Leuke cadeautjes! Ik gebruik die kantjes ook in mijn verpakkingen. Dat ziet er altijd super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb dit uitgeprobeerd als kerstgeschenk voor de grootouders. Ik had alle benodigdheden aangekocht zoals in jullie blog vermeld stond. Ik wou de handafdruk van mijn kindjes erop zetten maar het lukte niet zo goed. Dan heb ik maar mijn dochter laten schilderen op de kopjes en achteraan heb ik er met porseleinstift opgeschreven 'made by naam dochter' en van mijn zoontje lukte het wel met zijn voetje. Leuk idee, het ziet er wel iets minder mooi uit dan van jullie maar ik was toch blij met het resultaat en de grootouders waren ook blij. Ik denk niet dat er uit gedronken zal worden, ze wilden het allemaal in de vitrinekast plaatsen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.