Pagina's

maandag 30 juni 2014

27 tasjes en een nieuwe naaimachine later...

Onze kleine held heeft er z'n allereerste schooljaar op zitten. Bij juf Kyoko dan nog wel!
En die gekke juf Kyoko naaide zo maar even 27 (!!!) zakjes bijeen als afscheidsgeschenkje voor haar kleine kapoenen. Siebe was alvast in de wolken. 
Kyoko schreef er onderstaand blogje over...

Elk schooljaar moet ik met pijn in het hart afscheid nemen van mijn kleine spruiten die alweer zoveel gegroeid zijn in het voorbije schooljaar! En elk jaar wordt ik als juf overladen met afscheidsgeschenkjes van die kleine kapoenen: chocolaatjes, bloemen, boekjes, noem maar op! Die kleine schatten verdienen natuurlijk ook een afscheidskadootje. Normaal hou ik het bij iets kleins met een leuke foto ofzo, maar dit jaar werd het een beetje meer. Toegegeven, het is wel wat uit de hand gelopen dit schooljaar. 27 tasjes, da's niet niks! Bovendien liet m'n naaimachine me onderweg ook ineens in de steek. (Reden te meer om eindelijk te investeren in een nieuwe!) Maar de blik op die schattige gezichtjes toen ze het zakje kregen, maakte het allemaal meer dan de moeite waard!

Ik bestelde vilten letters en kleefde op elk zakje hun naam met textiellijm.
En omdat ik nu eenmaal geen leeg zakje kon geven, schuimde ik Pinterest af met leuke ideetjes voor de inhoud.


Inhoud van de zakjes:
- een piratenbanaan
- een vlindertje van letterkoekjes
- een ballon
- een stempelstift van de Ikea
- een wascobeer of –hartje (gemaakt door de restjes wasco’s van de klas te smelten in een vormpje)
- een snorrenlolly
- een gummetje (voor de meisjes een vogeltje, voor de jongens een auto, vliegtuig of moto) gevonden in de Action
- een vingerpopje van de ikea
- een Jules-sleutelhanger (een foto van Jules gelamineerd en aan een sleutelhanger gehangen)
- een klein geschenkje (voor de peuterjongens: een grote auto, voor de kleuterjongens: een kleinere ‘coolere’ auto, voor de peutermeisjes: een beker van Mini Mouse, voor de kleutermeisjes: een playmobildoosje)


Nog een leuk Jules-kaartje en klaar!

 

Stof: www.onlinestoffen.nl 

Veel liefs,
Kyoko

5 opmerkingen:

  1. amaai zotjes zeg zo een cadeautje van de juf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw! Dat zal wel dat die kapoentjes door het dolle heen waren! Die willen volgend jaar geen andere juf!
    vraagje waar bestelde je de leuke vilten letters?
    Fijne welverdiende vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hehe, dankjewel! De letters vond ik hier: http://shop.rombouts.be/folia-vilt-cijfers-en-letters-200-stuks.html
      In één pakje zitten van elke letter en cijfer zo'n vijf stuks. Ik heb er nu wel wat over, minder gebruikte letters, maar die zullen wel nog van pas komen :-)

      Verwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.