Pagina's

zondag 11 mei 2014

Moederdag voor mini-mama Julie

Metekindje Julie is sinds haar eerste verjaardag mini-mama van Poppemie.
En dat verdiende ook wel eens een moederdagkadootje.  
(Ik geef het toe: elke reden is eigenlijk goed om dat schattige metekindje van mij in de watten te leggen!)
Ze kreeg een verzorgtas voor Poppemie, met alles erop en eraan!


Het patroon voor de luiertas tekende ik zelf uit. Ik zocht uiteraard wel eerst wat Pinspiratie.  
Als ik eens heel veel tijd heb, plaats ik m'n patroon en de werkwijze online.
Edit: 12/11/2015: het patroon + werkwijze voor de luiertas zette ik ondertussen online. Klik hier.

In de luiertas: allerlei verzorgspulletjes. (Ik vond ze in de 'poppenafdeling' bij Dreamland.)


Naast een bijpassend slabbetje (Ik gebruikte dit patroon van 'Crafty Cupboard', maar maakte ze wat groter) kreeg Poppemie ook een nieuwe outfit: een omkeerbaar schortjurkje net als die van Amélie. Aan de ene kant groen met witte bollen, aan de achterkant dezelfde driehoekjesstof als van de luiertas. Het patroon vind je bij 'The Blueberry Moon'. Julies pop is 41 cm groot, ik paste het patroon wat aan in grootte. De drukknopen zijn nog wat moeilijk te openen voor Julie. Je zou ook velcro kunnen gebruiken.

En daaronder: een 'pamperbroekje' volgens de werkwijze van 'Bee in my bonnet', maar dan met drukknopen.

Een opvouwbare verschoningsmat mocht ook niet ontbreken. Ik tekende 'm zelf uit: rechthoekig met twee flappen om pampers in op te bergen.
Daarbij stikte ik ook nog een hoesje voor 'verversdoekjes'. Ik gebruikte hiervoor het patroon voor het papieren-zakdoek-zakje dat ik via Elisanna vond op op deze fijne blog. De verversdoekjes knipte ik uit een vaatdoek van Hema.

Julie was in de wolken met haar kadootje van 'tantie'.
En kijk eens wat een hippe mini-mama dat ze is!

Stof, bloemenknopen, linten, biais en paspel: allemaal van Veritas
Drukknopen: Koekepeertje
Pop: merk 'Doll's World', 41 cm
Verzorgingsspulletjes: zalfjes en potjes van 'Doll's world', papflesje en drinkbeker van merk 'Dreamland' en pampertjes van 'Baby Born' (allemaal gevonden bij Dreamland)

13 opmerkingen:

  1. Ma kijk hoe schoon! echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh zo mooi! al die leuke kleurtjes, knoopjes & details
    Jouw metekindje heeft geluk, amai!


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai, je hebt er uw werk van gemaakt! zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elkie, zus van 'tantie'12 mei 2014 om 18:19

    Julie is helemaal in de wolken!
    * een tantie uit de 1000 *
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. supermooi! Zou ik ook wel willen maken voor binnen een jaartje ofzo, als mijn dochter dan ook mini mama is

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Net op je blog terecht gekomen, zo moooooooooooi allemaal! Ik ga jullie voortaan volgen! x
    www.leukewereld.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn, zeg! Ik kreeg je "leuke mamaboek" voor m'n verjaardag van m'n zus. Het gaf me de aanzet om eindelijk de stap te durven zetten om een eigen blogje te starten! Super, toch!? Groetjes, Stefanie

      Verwijderen
  7. Wat supergeweldig en prachtig!
    Binnen 10 dagen wordt mijn dochtertje 2 jaar, ik waswanhopig aan het zoeken voor een mooi patroontje voor een poppenluiertas te maken voor haar, maar vond geen enkel geschikt tot ik dit tegen kwam! Heb je toevallig het patroontje en of werkwijze? dat zou super zijn... ik heb namelijk niet veel tijd en niet genoeg ervaring om het patroontje zelf te tekenen. Heel erg bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Plaats je de werk omschrijving van de luiertas ook online? Heb hier ook een mini mama die dit graag zou hebben :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Jade,
      Ik ben van plan om er binnenkort eentje te maken voor ons Amélietje! Ik zal er dan een beschrijving van online zetten! Komt in orde! :-D

      Verwijderen
  9. Hallo,

    Ik ben Kirsten, mama van 2 mini-mama's. Ik ben al super lang op zoek naar een mooie verzorgtas voor de spulletjes van mijn meisjes hun poppen. Ik kwam toevallig jouw PRACHTIGE luiertas tegen, maar met alle goede wil van de wereld... zoiets krijg ik nooit in elkaar geknutseld. Zou je het misschien zien zitten om 1 exemplaar, tegen vergoeding natuurlijk, voor mij te maken?

    Alvast bedankt!
    Hopelijk tot snel!

    Mvg
    Kirsten (kirstendooms@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.