Pagina's

maandag 10 maart 2014

Nieuwjaarsbrunch in de eerste lentezon

Eens om de zoveel tijd komen we samen, wij tienen + drie nakomelingen. Altijd iets om naar uit te kijken! Drukbezette agenda's hadden het ons nog niet toegelaten om te klinken op het nieuwe jaar.
Gisteren was het dan eindelijk zo ver. Deze keer was het bij ons te doen... en we hadden onze zondag niet beter kunnen uitkiezen! Heerlijk genoten van het lenteweer... én het gezelschap!

 Voor de eet- en buffettafel deed ik beroep op het (over-)aanbod aan inspiratie op Pinterest.

De porseleinstiften die hier al enkele maanden lagen te wachten, werden eindelijk boven gehaald. Witte Ikeakommen en -borden kregen vrolijke gezichtjes en bolletjes.
Op de eettafel legde ik bruin papier, waarop ik zelf placematjes tekende met witte stift. Op de buffettafel schreef ik telkens bij wat er geserveerd werd. Een ideetje dat ik hier en hier zag. Bij deze laatste haalde ik ook het confetti-op-tafel ideetje. Ik maakte de confetti van zijdepapier met een 'bolletjes-puncher'.

Op de buffettafel: gehaktbrood van kippengehakt (recept volgt!)  -  broodje smos  -  broodje brie met honing en appeltjes  - broodje mozarella met rode tapenade en zongedroogde tomaatjes  -  broodje 'Koen' met kaas, americain, tartaar, zilveruitjes en sla (een uitvinding van manlief...)  -  zalmwraps met komkommer en kruidenkaas  -  yoghurtcake met aardbeiencoulis (recept volgt!)  -  vers fruit met yoghurtdressing ( yoghurt + honing + citroensap)  -  worstenbroodjes uit Koken voor Starters van de KAV - een bosbeshoopje ( het ziet er niet uit, maar smaakt wel lekker! Voor het recept en een smakelijkere foto, zie Anki!)  -  citroencrème met framboos (niet op foto, recept volgt!)

3 opmerkingen:

  1. Dank voor je berichtje op mijn blog! Alles is goed gegaan...fijn weer achter de rug;-)!
    Wat een leuke blog!!! Ik ga je meteen volgen, je maakt prachtige dingen en ik ben benieuwd naar de recepten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij te horen dat alles goed ging! Heel leuk dat je volgt!!

      Verwijderen
  2. en kom jij dat ook op verplaatsing doen?

    ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.