Pagina's

vrijdag 14 maart 2014

Als de papa van huis is...

 ... wordt er op weg naar het werk toch nog eens rechtsomkeer gemaakt om te gaan checken of de stijltang wel uit is, de chauffage af staat en het strijkijzer uit het stopcontact is.

 ... ligt de livingtafel en de vloer hier drie dagen vol met stof en naaigerief. -Ik heb nog een paar uurtjes om op te ruimen, je zult er niks meer van merken!

... wordt er vergeten om Loslopend Wild op te nemen. -Maar het was een compilatie-aflevering en je kunt zondag anders ook nog een keer kijken.

... wordt er zo'n drie keer per nacht gecheckt of de wekker nog niet is afgegaan... -Hoewel we een natuurlijke wekker in de vorm van Amélie hebben die elke morgen klokvast om 6 uur afgaat. (Behalve als ze bij oma en opa gaat logeren, natuurlijk, dan slaapt ze eens lekker uit...)

... slaagt Amélie erin haar pyjamabroek af te krijgen in haar slaapzak. -Je hebt een mijlpaal gemist, papa!

... blijven die vervelende reclamefolders die hier dagelijks massaal door het brievenbusgat van onze voordeur worden gepropt, hier drie dagen in de gang op de grond liggen... (Dringend een 'geen ongeadresseerde reclame-sticker' nodig... zeggen we al vijf jaar!) - Ik heb er de brieven al van tussen geplukt. De rest drop ik straks wel in de papierbak.

... wordt er 's nachts  nog eens opgestaan om te checken of alle deuren en ramen op slot zijn.

... is het de meest potdichte mist ooit (Echt waar, het gebouw van 't werk leek wel in rook te zijn opgegaan toen ik de parking op reed) en slaat de twijfel weer toe: 'Zou dat nu het knopje van m'n mistlamp zijn?' - Het bleek de juiste te zijn, ik vroeg het voor de zekerheid -met toch wel een beetje schaamrood op de wangen- aan de papa van een ander dagmoederkindje toen ik Amélie afzette.

... wordt er al wel eens een kindje vergeten aan de schoolpoort... - Maar 't is allemaal in orde gekomen. 't Kind zal er geen jeugdtrauma's aan overhouden.

... wordt er in het vervolg voor het slapen gaan zeker niet meer gekeken naar een thriller ('Broken City') of een bleitfilm ('Now is good').

... is er even van punten tellen geen sprake... emo-eter dat ik ben! - Maar er zat al niet zo veel meer in hoor, in die zak chips... (Al een sjans dat de frituur op donderdag niet aan huis levert, anders was het helemaal om zeep.)

We zullen maar zwijgen over de berg afwas en de overvolle vuilniszak. - Maar de vaatwasser staat ondertussen al te draaien en met die vuilniszak komt dat ook wel in orde tegen dat je thuis bent.

Jij en ik, wij zijn een team. En "ik ben bij dat gij in mijn team zit".
Dus kom maar snel terug naar huis, want het team heeft je nodig. - Maar niet te rap rijden, want 't is smog-alarm.
En de volgende keer dat je nog eens op reis moet voor het werk... neem je ons drieën dan voor 't gemak gewoon mee?

Tot straks!

6 opmerkingen:

  1. :-))))))))))))))))) (en aiai dat van die mistlamp had ik ook), ah ja, en in Leuven hoef je maar gewoon een mailtje te sturen en ze sturen zo'n sticker op (zo graag willen ze de afvalberg inperken).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo herkenbaar :-). Als mijn man met de nacht werkt, kijk ik ook niet naar te spannende films.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. :-)) bij mij was het het knopje van de dashbordverlichting dat blijkbaar uit stond, tiens dat is hier zo donker in den auto..zeker iets mis met de batterij ofzo...k ga in panne vallen...na 7 jaar met die auto te rijden ben ik te weten gekomen dat er zo een knopje zat (bloos)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ma zo lief...het team is terug compleet. Strax krijg een scholing van de mistlampen.
    Jamer dat ik die mijlpaal nu niet gezien heb..
    Wat heb ik mn team gemiset op reis.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoooooo herkenbaar :-) (heb hier nog zon sticker liggen anders...)

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.