Pagina's

vrijdag 7 februari 2014

Pret met zakdoeken

Een ideetje dat ik een eindje geleden pinde. Heel eenvoudig: vervang de papieren zakdoekjes door stofjes van dezelfde grootte. Dolle pret gegarandeerd!
 NODIG:
-lege kleenexdoos
-restjes stof - Voor kleintjes is het bv. leuk om stofjes met verschillende prints, maar ook met verschillende structuren te kiezen: katoen, badstof, fleece, ribbelstof,...

DOEN:
-Knip rechthoeken uit je stof. (+- 27 cm op 20 cm) 
     Ik deed lekker lui en knipte ze met de kartelschaar - niet nodig om te overlocken of om te zomen.
-Vouw de rechthoeken over de lengte in drie (zoals een accordeon) en strijk erover.
-Leg de stoffen zakdoekjes op elkaar. 
    Doe net zoals bij de papieren zakdoekjes: leg telkens het bovenste flapje van de onderste zakdoek
    in het onderste flapje van de zakdoek die er op komt te liggen. Als je een zakdoekje neemt, moet
    het volgende zakdoekje dus ook meekomen.
-Open de zakdoekdoos voorzichtjes langs de zijkant en steek de stofjesstapel er in. 
-Dichtplakken met een plakkertje. Je moet het nog kunnen openen achteraf om te hervullen.

Wil je nog een stoffen hoes rond je kleenexdoos?
Er worden hier zakdooshoezen à volonté genaaid sinds ik het leerde bij Miek
Het is eenvoudig en snel gemaakt! Op deze blog wordt het mooi stap voor stap uitgelegd! Heel leuk om cadeau te geven (en te krijgen)! 

9 opmerkingen:

  1. Heb ik afgelopen zomer ook voor mijn dochter gemaakt, een van haar meest favoriete spelletjes. Nog steeds, nu gebruikt ze de doekjes alleen ook om haar neus schoon te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, leuk, hé! Siebe is 3 en vindt het eigenlijk ook wel heel erg leuk om al die doekjes er uit te halen!
      Interessante blog heb je, trouwens! Ik ga er eens op m'n gemakje even rondkijken!

      Verwijderen
  2. Wat een leuk idee! Die ga ik onthouden voor als mijn mannetje wat groter is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat leuk! Hoe kom je erop. En wat een prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee zeg! Ga hem zeker te weten onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Skip*hop speelmat zie ik daar! Tevreden van? Hoewel ik er zòlang naar had uitgekeken, was ik teleurgesteld in de kwaliteit...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hier ook lang naar uitgekeken! De kwaliteit kan inderdaad beter, zeker gezien de prijs...

      Verwijderen
  6. aah leuk is deze :) goed idee, gaat onze dochter ook gaaf vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! Ik klikte even door naar je webwinkel! Originele spulletjes, zeg!

      Verwijderen

Wil je graag een reactie of een berichtje achterlaten? Dat kan! Je hoeft er niet voor ingelogd te zijn. Duid bij 'Reageer als' de optie 'Anoniem' aan. Laat je bericht na en typ je naam gewoon onder je tekst. Klik op 'Publiceren'. Dan nog even de letters en cijfers overtypen in het controlevenster en nogmaals klikken op 'Publiceren'. Je bericht is geplaatst.